maandag 24 september 2012

twee projecten klaar

Enige tijd geleden ben ik begonnen aan het handwerkmapje wat ik had gezien op het blog van Lida  (klik). Een prachtig mapje. Op haar blog zag ik later ook een variant met een stitchery voorbij komen. Toen was mijn keus snel gemaakt en heb ik een stitchery uitgezocht.

Dit is um geworden.
Lida, nogmaals enorm bedankt voor je patroontje.


Ik ga het mapje gebruiken om de blokken waar ik aan bezig ben van een willekeurig project erin te spelden om zo te zien of ik tevreden ben met mijn blok.
Op dit moment zitten er twee blokken in van, een deel van, de Civil War Quilt.
"Underground Railroad" sampler
Het verhaal van de "Ondergrondse Spoorweg"



 Dit is het project wat nu draait in de quiltgroep waaraan ik deelneem bij de Quilterie.
Iedere maand krijg je twee blokken uitgereikt en kan je er in de groep al mee aan de slag. Of je maakt ze thuis af, wat je wilt. Ik vind in de groep wel handig want dan kan ik de "juf" nog af en toe eens wat vragen.










En dan is er nog wat af......jaja...... het boxkleed.
Het heeft me wat moeite, bloed, zweet en tranen gekost :), maar hij is af. Ik had nog niet eerder in het rond gewerkt dus dat was best even lastig. Ook een bies aanzetten had ik nog niet eerder gedaan en appliceren was ook nieuw voor me. Maar ik moet zeggen het was leerzaam en ik ben redelijk tevreden. Okee er kunnen nog een heleboel dingen beter maar voor mijn eerste geheel zelf ontworpen en alleen gemaakte quilt mag ik absoluut niet klagen.














Ik heb inmiddels nog een project onder handen gekregen, een buggyquilt voor mijn toekomstige neefje of nichtje. Hier ga ik binnenkort aan beginnen. Heb afgelopen week gedeeltelijk op het stoffenspektakel en gedeeltelijk in de Quilterie m'n stofjes bij elkaar gesprokkeld. Komend weekend maar eens gaan kijken hoe ie in elkaar moet.

En terwijl ik druk aan het typen ben komt de post. Ja op maandag bezorgen ze gelukkig hier nog steeds.
Ik mag van mezelf namelijk alvast beginnen aan een project waar ik door diverse blogster verliefd op ben geworden. The farmers wife quilt. Ik heb de stofjes besteld en heb het eerste verhaal gelezen. Wat een mooie verhalen zeg. Leuk om te lezen wat de boerinnen in de 20-er jaren bezig hield. Ik heb heel veel zin om aan "Jaone" te beginnen, maar moet van mezelf nog wel even wachten tot ik de eerste blokken van de railroad in elkaar heb zitten.

De stofjes heb ik besteld bij de Quiltster (klik) in Zierikzee. Webshop uit Zierikzee met sinds kort een echt winkeltje in Dreischor. De eigenaresse Marcha heeft ook een heel leuk blog (klik)

2 opmerkingen:

  1. zo daar liggen me even een partij stofjes :-).
    en wat een knap werk zeg dat je doet
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Sandra, dank je wel voor je felicitaties. Wat een leuk stukje op je blog, dank je wel voor de lieve aanbeveling!
    Succes met je project hoor!

    BeantwoordenVerwijderen